Одна із ключових компетентностей сучасної людини – володіння іноземною мовою. Олександр Шаленко, секретар українського відділення Міжнародної асоціації вчителів англійської мови як іноземної (IATEFL), розповідає, як у класі розвивати життєві вміння, вивчаючи мову.
http://www.britishcouncil.org.ua/year-of-english/updates/blog/foreign-language-life-skill
Зміна ставлення до вивчення іноземної мови закладена у державних навчальних програмах: сьогодні це вже не просто навчальний предмет, а життєве уміння. Згідно з програмою, володіння іноземною мовою – це не знання сукупності правил і граматичних конструкцій, а уміння використовувати мову в повсякденному житті. Таке зміщення акценту збігається із сучасною тенденцією – компетентнісним підходом до навчального процесу, за яким спілкування іноземною мовою є однією з десяти ключових компетентностей людини XXI століття.
Незважаючи на зміщення акцентів у державних програмах, ми часто стикаємося з тим, що вчителі й надалі забезпечують учнів фактами, даними, формулами, теоріями та іншого роду інформацією. Але така роль вчителя уже давно застаріла. Образно кажучи, таке подання інформації можна порівняти з тим, як свічки розповідають про лампочку учням, в чиїх головах уже працює комп’ютер. Потрібно усвідомити, що вчителі однозначно не є єдиним джерелом знань у сучасному світі, адже учні вміють шукати інформацію самостійно. Джерел із вільним доступом до інформації існує безліч, варто лише увімкнути комп’ютер. Проте виникає низка запитань. Що учні можуть робити з отриманою інформацією? Чи вміють вони перевіряти, синтезувати, зважувати та передавати її? Чи можуть вони відібрати найкорисніше? Як вони працюють з інформацією та вирішують проблеми? Ці питання актуальні для навчання загалом, не тільки для вивчення іноземних мов.
Немає коментарів:
Дописати коментар